User Story Vinkel

GRATIS SCAN

Online adverteren voor structureel concurrentievoordeel

Online adverteren is een effectieve marketingtool om een groot publiek én een specifieke doelgroep tegelijkertijd te bereiken. Online adverteren helpt je om de naamsbekendheid van jouw merk, het product of de dienst te kunnen vergroten, om nieuwe bezoekers te bereiken en bij het genereren van leads en sales. In dit artikel lees je in het kort meer over online adverteren, display marketing, display advertising, retargeting en videomarketing.

Wat is online adverteren?

Heb je ooit weleens dubbelgeklikt op een afbeelding, gereageerd op een video op Facebook of geklikt op een zoekresultaat in Google, om later pas te beseffen dat het eigenlijk een advertentie was? Misschien heb je nooit doorgehad dat het überhaupt een online advertentie was. Je dacht gewoon dat het een leuke foto van een voorwerp of een persoon was. Dit zijn typische voorbeelden van online advertenties die jouw doelgroep kunnen aanzetten om kennis te maken met jouw product of dienst.

Online adverteren

Display marketing

Wil je graag meer leads en conversies genereren? Met display marketing kun je op een effectieve manier nieuwe, relevante doelgroepen bereiken en bestaande bezoekers retargeten om het maximale aantal conversies te realiseren. Bij display marketing wordt gebruik gemaakt van online display advertenties. Deze advertenties zijn zichtbaar op verschillende websites en social media-platformen die jouw doelgroep bezoekt. Ze worden vertoond op alle devices die je doelgroep gebruikt, bijvoorbeeld een laptop, een desktop PC, een tablet of een smartphone.

Display advertising

Display advertising betekent dat je in je advertenties afbeeldingen of video’s gebruikt. Door gebruik te maken van beeld blijft je boodschap niet alleen langer bij je doelgroep hangen, maar je kunt hen ook beter overtuigen. Wanneer je gebruikmaakt van Google Ads wordt je display advertentie weergegeven in een groot netwerk van websites, die zijn aangesloten op het Google Display Netwerk. Je genereert zo snel veel bereik. Daarnaast kun je met display advertenties ook heel gericht adverteren door niet alleen te targeten op demografische kenmerken (leeftijd, locatie of geslacht) maar bijvoorbeeld ook op interesses.

Retargeting

Retargeting met advertenties is het marketingproces waarbij je je advertenties richt op bezoekers, die een bepaald product op je website of social media-platform al eerder hebben gezien, maar nog niet tot een aankoop zijn overgegaan. Retargeting is met name interessant omdat het rendement in vergelijking met de kosten vaak erg hoog is. Er zijn verschillende soorten retargeting, waar we in dit artikel niet verder op in zullen gaan. We vertellen je wel graag meer over retargeting in het algemeen.

Videomarketing

Videomarketing is tegenwoordig hot. En dat is niet zo gek, want gemiddeld besteden we een uur per dag aan het kijken naar video’s en het is ook één van de meest gedeelde vormen van content. Eigenlijk is videomarketing niet anders dan op een effectieve wijze gebruikmaken van video om jouw merk, product of dienst via marketing onder de aandacht van een groter publiek te brengen. Door je video’s bijvoorbeeld op YouTube of op Vimeo te zetten, vergroot je het bereik van je bedrijf en de kans dat jij door jouw beoogde doelgroep(en) goed gevonden wordt.

Videomarketing

Wij helpen je graag

Wil je graag met online adverteren, display marketing of videomarketing beginnen? Wij helpen je graag om in korte tijd meer verkeer naar je website of social media-platform te genereren. Aan verkeer alleen heb je echter nog niks. Het draait er allemaal om dat je het verkeer ook naar leads of sales converteert. Wil je graag relevant verkeer tegen zo laag mogelijke kosten? Wij helpen je graag hiermee verder. Neem gerust contact met ons op of vul alvast onze Quick Scan in zodat we concreet voor jou aan de slag kunnen gaan.